• Vendor Manager Hypotheken

Vendor Manager Hypotheken

Functie Vendor Manager Hypotheken
Bedrijf Middelgrote Bank, Den Haag
Aantal uur per week 36-40 uur
Salarisindicatie Zeer goede arbeidsvoorwaarden; DETAVAST

Onze opdrachtgever is op zoek naar een Vendormanager Hypotheken. De Vendormanager heeft een centrale positie binnen het Retail-bedrijf en zorgt er voor optimaal functionerende verbinding tussen servicers (o.a. Stater en Quion), serviceproviders en de interne organisatie.


Omschrijving

Binnen Retail Banking is Client Services Mortgages verantwoordelijk voor de administratie van het hypotheekbedrijf voor alle hypotheeklabels (Hypinvest, NIBC Direct en Lot hypotheken). Samen met de dedicated changemanagers en de proces/relatiemanager vorm je als Vendormanager Hypotheken het team Service Management Hypotheken bestaande uit grofweg 3,5 fte. Dit team is gezamenlijk verantwoordelijk voor alle geoutsourcete diensten van het hypotheekbedrijf binnen Retail.

Wat ga je doen?

De vendormanager is o.a. verantwoordelijk voor het contractmanagement, SLA-management en kostenbeheersing. Je zorgt dat de contracten aan de nieuwste wetgeving voldoet. Denk hierbij aan EBA wet-en regelgeving en assurance standaarden. Je werkt samen met interne specialisten en onze contractpartijen.

Ownership pakken, informeren en geïnformeerd worden, regisseren, coördineren en hands-on zaken oppakken zijn kernbegrippen die onlosmakelijk verbonden zijn met het functioneren van de Vendormanager.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor contacten met onder andere:

  • Servicers
  • Retail Banking
  • Audit
  • Compliance
  • Finance
  • Investor Services
  • Information Security Management
  • Wooncollect
  • Business Partners
  • Diverse hypotheek gerelateerde externe instanties (BKR, NHG, HDN, Banken)
Je houdt je dagelijks onder andere bezig met de volgende onderwerpen:

  • Kennis van en bewaken van ISAE 3402, 3000, ISO 27001 en EBA richtlijnen betreffende outsourcing bij servicers;
  • Bewaken van de servicingkosten en -opbrengsten;
  • Contract management;
  • SLA management;
  • Bewaken van SLA’s, onderliggende afspraken en het aansturen van de servicers op dit onderwerp;
  • Actueel houden van SLA’s met alle relevante partijen;
  • Aandragen van verbeteringen op het gebied van supplier management;
  • Mede in overleg met de business bepalen van KPI’s en sturing op deze indicatoren richting servicers;
  • Het interne aanspreekpunt voor de NIBC afdelingen voor toegangsrechten;
  • Het aanspreekpunt van NIBC afdelingen voor wat betreft audit, compliance en security gerelateerde issues bij servicers;
  • Het mede voeren van operationeel overleg met de servicers tezamen met andere servicemanagers;
  • Het pro-actief bewaken en zelfstandig behandelen van de operationele actielijst voor wat het eigen aandachtsgebied;
  • Behouden van het overzicht van en meedraaien in Retail Banking brede projecten;
  • Het tijdig signaleren van knelpunten binnen het aandachtsgebied en aandragen van verbeter voorstellen.
Wie zoeken we?

  • HBO / Academisch werk- en denkniveau
  • Beschikt over parate kennis van het hypotheekproces, , administratie en boekhoudkundige processen;
  • Beschikt over tenminste 5 jaar ervaring in de hypotheekbranche;
  • Beschikt over ervaring in ‘supplier management’;
  • Beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Vind het leuk om met anderen een relatief klein team te vormen;
  • Heeft een klantgerichte instelling en geen 9 tot 5 mentaliteit;
  • Is stressbestendig, flexibel en proactief;
  • Heeft een probleemoplossende en positieve instelling;
  • Is accuraat en vindt het leuk om in teamverband te werken maar is ook goed in staat om zelfstandig te werken;
  • Is in staat om collega’s te motiveren en te sturen;
  • Is in staat om de juiste prioriteiten te stellen;
  • Toont verantwoordelijkheid en ownership voor de kwaliteit van het werk.

Onze doelstelling is om een verschil te maken voor onze klanten op beslissende momenten. De vindingrijkheid van onze oplossingen bepalen vaak het behalen van deze doelstelling. Wij geloven dat vindingrijke ideeën worden gecreëerd door diverse teams. Daarom zoeken we medewerkers met verschillende profielen die een bijdrage kunnen leveren aan onze open en diverse cultuur. Voor het verhogen van onze professionaliteit focussen we ons op het geven van continue feedback. Een hoge performance cultuur kan alleen behouden blijven door getalenteerde individuen wie klaar zijn om de volgende stap in hun groei te maken. Klik hier voor meer informatie.  
 

Wat bieden we jou?

Opdrachtgever is een relatief kleine bank met een dynamische en informele cultuur. Je zult direct een impact maken op zowel de bank als haar klanten. Als Vendormanager Hypotheken krijg je direct verantwoordelijkheden, word je bloot gesteld aan het senior management en word je de mogelijkheid geboden om te begrijpen hoe een bank werkt. Dit is een unieke mogelijkheid om jouw talenten te laten zien en ontwikkelen. Daarnaast koesteren we onze ondernemende en vindingrijke cultuur door het aanbieden van flexibele apparaten en werkplekken. Hierdoor kun je werken waar en wanneer je wilt, wat leidt tot een betere performance en werk/privé balans.