• Teamlead Acceptatie

Teamlead Acceptatie

Functie Teamlead Acceptatie
Bedrijf Assurantiebedrijf
Aantal uur per week 32-40 uur
Locatie Noord-Oost Nederland
Draag jij bij aan de uitvoering en continue verbetering van onze verzekeringsprocessen?
Ben jij een mensgerichte leider die graag het beste uit het team haalt en expertise graag inzet om verzekeringsprocessen slimmer en efficiënter te maken? Dan is deze rol een mooie volgende stap in jouw carrière!
Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een Teamlead Acceptatie die de Manager Insurance ondersteunt zodat het verzekeringsbedrijf excellent kan functioneren. Iemand die dagelijks de teamleden van de afdeling acceptatie aanstuurt, focus heeft op het optimaliseren van verzekeringsprocessen en een actieve bijdrage levert aan operationele werkzaamheden.

Wat ga je doen?

Als Teamlead Acceptatie geef je leiding aan een team acceptanten en stimuleer je een klantgerichte en efficiënte werkwijze waarin meesterschap en onze Kernwaarden centraal staan. Met jouw inhoudelijke kennis en betrokkenheid bewaak je de kwaliteit van de dagelijkse werkzaamheden en stuur je bij waar nodig.

Je werkt actief mee aan het continu verbeteren en stroomlijnen van processen, signaleert knelpunten en vertaalt strategische keuzes naar concrete, uitvoerbare acties. Aan de hand van KPI’s monitor je prestaties en stuur je aan op resultaat en ontwikkeling.

Daarnaast werk je nauw samen met andere afdelingen, ben je het eerste aanspreekpunt bij complexe acceptatievraagstukken en speel je een actieve rol bij de implementatie van nieuwe producten of diensten. Op basis van data en rapportages signaleer je trends en ontwikkelingen en onderneem je gericht actie om kwaliteit en continuïteit te waarborgen.

In deze rol:

  • Stuur je de teamleden van acceptatie aan, inclusief capaciteitsmanagement, gesprekscyclus en verzuimmanagement;
  • Creëer je een professionele werkomgeving waarin medewerkers zich kunnen ontwikkelen;
  • Coördineer en bewaak je de dagelijkse werkzaamheden binnen het acceptatie team, waarbij je voor ca. 20% operationeel betrokken bent;
  • Stimuleer je een efficiënte verwerking van verzekeringsaanvragen en mutaties en signaleer je operationele knelpunten;
  • Zie je toe op naleving van interne richtlijnen en wet- en regelgeving, zodat onze dienstverlening compliant is én blijft;
  • Analyseer en optimaliseer je operationele processen en initieer je verbetervoorstellen;
  • Implementeer en monitor je KPI’s met betrekking tot acceptatie.
Functie-eisen
We zoeken een mensgerichte, coachende leider die samen met het team resultaat wil behalen. Iemand die verantwoordelijkheden kan toedelen aan medewerkers, vaardigheden van medewerkers optimaal benut en servicebereidheid en klanttevredenheid altijd voorop stelt.

Jij herkent jezelf als iemand die:

  • Daadkrachtig is en met overtuiging beslissingen durft te nemen;
  • Actief gericht is op het behalen van resultaat en realiseren van doelstellingen;
  • Medewerkers graag in hun kracht zet om het beste uit zichzelf te halen.

Jij beschikt over:
  • HBO werk- en denkniveau;
  • Vakdiploma Wft-Schade Particulier en Zakelijk (of bereidheid deze te behalen);
  • Ervaring in een leidinggevende functie;
  • Sterk in communicatie met een verbindende stijl;
  • Een dienstverlenende, klantgerichte en flexibele houding.

Wat bieden we
Bij de opdrachtgever krijg je een rol met inhoud, vrijheid en groeikansen. Daarnaast bieden we:

  • Een passend salaris op basis van ervaring;
  • 25 vakantiedagen + 2 collectieve vrije dagen;
  • Een WGA-gatverzekering en vrijwillige WIA-excedent verzekering;
  • Toegang tot onze Opleidings Academy en ruimte voor verdieping.